Assistance to ważna usługa dostarczana przez firmy ubezpieczeniowe. Jest ona szczególnie ważna dla kierowców niepełnosprawnych. Szczegółowy zakres pomocy w ramach assistance zależny jest od rodzaju wykupionej polisy. Każde towarzystwo ubezpieczeniowe określa swój zakres pomocy. Najczęściej obejmuje ona: pomoc w drobnych naprawach na miejscu (np. wymiana koła, rozruch przy słabym akumulatorze, otwarcie samochodu w przypadku zgubienia kluczyków). holowanie do warsztatu. Przy wykupionym pełnym zakresie można liczyć na pomoc w dotarciu do celu podróży, opłaceniu hotelu na czas naprawy czy zapewnienie samochodu zastępczego.
Podczas zgłoszenia należy podać
- imię, nazwisko, adres osoby zgłaszającej
- markę, model i nr rejestracyjny pojazdu,
- miejsce i opis zdarzenia,
- numer polisy ubezpieczeniowej, która obejmuje assistance,
- dane kontaktowe (nr telefonu, e-mail).
W poniższej tabeli prezentujemy numery assistance, na które należy zgłosić awarie. Jak podają towarzystwa ubezpieczeniowe telefony są czynne całą dobę. Oczywiście awarie należy zgłosić w towarzystwie, w którym mamy wykupioną pomoc.
Nazwa | Telefon | Źródło |
Allianz Polska S.A | (+48) 224 224 224 | www |
Compensa S.A. | (+48) 22 639 20 11 | www |
Ergo Hestia S.A. | (+48) 801 107 107 lub (+48) 58 555 55 55 | www |
Generali TU S.A. | (+48) 913 913 913 | www |
Link4 S.A. | (+48) 24 444 44 44 | www |
PZU S.A. | (+48) 801 102 102 lub (+48)799 699 599 | www |
Uniqa S.A. | (+48)22 599 95 22 lub (+48) 22 599 91 83 | www |
Warta S.A. | (+48) 502 308 308 | www |